Start
Materiały wykorzystane na zajęciach z cyklu "podwodny świat" w technice sgraffito zostały zakupione w ramach programu #LaboratoriaPrzyszlosci. W części pierwszej rysowaliśmy całą powierzchnię kartonu A4 grubą warstwą kredek- pasteli olejnych, po czym zamalowywaliśmy wszystko kryjącą farbą i pozostawialiśmy do wyschnięcia. Część druga obejmowała zdrapywanie farby za pomocą drewnianego patyczka z kolorowych podkładów. W ten sposób uzyskaliśmy ciekawy efekt plastyczny i jednocześnie rozwijaliśmy wyobraźnię. Zapraszamy do obejrzenia relacji z zajęć.
... w myśl tej sentencji i z uwagi na historię miasta Parczewa w naszej szkole realizujemy działania międzykulturowe – skrzyżowanie kultury Żydów i Polaków.
W dniu 21.02.2023r. w naszej szkole odbyła się uroczystość, która była okazją do uczczenia pamięci Żydów, jeńców wojennych z byłej armii polskiej, którzy zginęli w lutym 1940r. w Podlaskim Marszu Śmierci. Zostali pochowani w bezimiennych zbiorowych mogiłach na parczewskim kirkucie.
Podczas spotkania nasza szkolna społeczność obejrzała prezentację poświęconą tym wydarzeniom oraz archiwalny film – Sztetl Parczew 1940. Uroczystość wzbogaciła wystawa fotograficzna ,,Myślałem, że Holokaust będzie ostatnią wojną na świecie’’ oraz wystawa eksponatów związanych z kulturą żydowską.
Uczniowie mieli okazję posłuchać klezmerskiej muzyki oraz pięknej pieśni ,,Tych miasteczek już nie ma… ‘’ w wykonaniu ucz. kl. 7A Malwiny Słowik i Martyny Witkowskiej. Lokalny regionalista pan Stanisław Waszkiewicz podzielił się z nami bogatą wiedzą na temat historii Parczewa i tragicznych losów miejscowego kirkutu. Słodkim akcentem na zakończenie uroczystości był rugelach – rogalik tradycyjnie wypiekany na święto Chanuka, przygotowany na tę okoliczność przez żydowską restaurację ,, Mandragora’’.
Jesteśmy przekonani, że takie działania edukacyjne wzbogacają wielokulturowe dziedzictwo naszego miasta i przywracają, czasami zapomnianą o nim, pamięć.
Od początku września 2022 roku klasa 3B realizuje ciekawe zajęcia, wykorzystując pomoce dydaktyczne zakupione w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. Na lekcjach informatyki oraz koła informatycznego z elementami robotyki uczniowie posługują się zestawami klocków Lego Education, robotami Photon, tabletami. Poznają również zasadę działania drukarki 3D. Dzięki połączeniu zakupionego sprzętu i oprogramowania oraz języka kodowania dzieci nie tylko uczestniczą w ciekawych zajęciach edukacyjnych, które są początkiem nauki robotyki, ale przede wszystkim uczą się kreatywnego myślenia i projektowania. Są równocześnie okazją do świetnej zabawy. W ramach projektu Laboratoria Przyszłości uczniowie klasy 3B wykorzystują także zakupione akcesoria plastyczne i techniczne. Korzystają z nich na zajęciach kształtujących kreatywność oraz edukacji plastycznej i technicznej. Poprzez zastosowanie różnorodnych technik plastycznych i materiałów uczniowie mają możliwość nie tylko tworzenia ciekawych prac, ale rozwoju wyobraźni i wrażliwości estetycznej, inicjatywy w działaniu, rozwoju manualnego i motorycznego oraz równowagi emocjonalnej. Wszystkie powyższe działania mogliśmy udokumentować za pomocą zakupionego w ramach projektu sprzętu fotograficznego.