Sprawozdanie z realizacji programu „Laboratoria Przyszłości” w roku szkolnym 2022/2023

Szkoła Podstawowa nr 1 w Parczewie uczestniczy w ogólnopolskim programie Laboratoria Przyszłości.

Jest to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech. Celem inicjatywy jest wsparcie szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). Dzięki otrzymanemu wsparciu, uczniowie szkoły zaczęli korzystać z nowoczesnych narzędzi i technologii wspierających edukację. Od września 2022 roku w naszej szkole realizowane są zajęcia z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych i sprzętu zakupionego w ramach projektu Laboratoria Przyszłości na lekcjach obowiązkowych – do realizacji podstawy programowej, a także na zajęciach dodatkowych oraz kołach zainteresowań.

W roku szkolnym 2022/2023:

Uczniowie na lekcjach matematyki, fizyki i zajęciach dodatkowych korzystali z długopisów 3D Banach. Są to urządzenia przeznaczone do tworzenia modeli 3D, a oprócz długopisów są jeszcze potrzebne kreatywność, wyobraźnia oraz szablon. Można skorzystać z gotowych projektów, których nie brakuje w sieci, lub samemu przygotować wzór. Razem 35 godzin Na lekcjach z matematyki korzystano z edukacyjnego programu multimedialnego do geometrii. Razem 11 godzin. Na lekcjach techniki wykorzystano lutownice, zestawy do budowy obwodów elektrycznych, zestawy narzędzi warsztatowych, zestawy narzędzi do drewna, różne narzędzia elektryczne, maszyny do szycia. Razem 24 godziny. Na zajęciach koła fotograficznego korzystano z aparatów fotograficznych, kamery, statywów, tła fotograficznego, oświetlenia i programów do obróbki zdjęć. Razem 7 godzin. W ramach zajęć rozwijających w klasach I-III wykorzystywano klocki LEGO Education, farby, pędzle, bloki rysunkowe, kredki i farby i mazaki do tkanin. Razem 19 godzin. W ramach realizacji Projektu Erasmus + wykorzystano sprzęt AGD, aparat fotograficzny, kamerę, statyw. Razem 7 godzin. Na zajęciach indywidualnych wykorzystano klocki konstrukcyjne. Razem 15 godzin. W ramach działania koła dziennikarskiego korzystano z dyktafonów, aparatu fotograficznego, kamery statywów, laminatora. Razem 12 godzin. W związku z organizacją imprez szkolnych, lokalnych i środowiskowych korzystano ze sprzętu nagłośnieniowego. Razem 18 godzin. Na zajęciach Koła rękodzieła artystycznego korzystano z maszyn do szycia, materiałów tekstylnych i całego zestawu przydatnych pomocy związanych z szyciem, haftowaniem, robieniem na drutach. Razem 35 godzin. W ramach Koła plastycznego Jedyneczki wykorzystywano włóczki, nożyczki, materiały tekstylne, farby itp. Razem 33 godziny. Na zajęciach świetlicowych korzystano z materiałów papierniczych, tekstylnych, farb itp. Razem 27 godzin. W ramach działalności koła koła informatycznego klas I-III wykorzystywano klocki LEGO Edukation, tablety, roboty Photon, maty do Photona, oprogramowanie do Photona, laptop. Razem 30 godzin. Działalność prowadziło też koło informatyczne klas IV-VIII. Na zajęciach korzystano z; laptopa, drukarki 3D, aparatu fotograficznego, kamery, statywów, oświetlenia, tła fotograficznego, zestawów do konstruowania robotów mBot Ranger, dodatkowych akcesoriów poszerzających funkcjonalność robotów, ładowarki i akumulatorów zasilających zestawy, zestawu lutowniczego, dronów i zestawu do nauki latania dronem, cyfrowego mixera audio Souncraft, zestawu mikrofonów bezprzewodowych. Razem 44 godziny. Zakupiony w ramach programu Laboratoriów Przyszłości sprzęt odpowiada potrzebom naszej szkoły, jest i będzie w przyszłości wykorzystywany na lekcjach obowiązkowych – do realizacji podstawy programowej, a także na zajęciach dodatkowych oraz kołach zainteresowań.

Poprzedni wpis Następny wpis