Nasi szkolni programiści zainstalowali i uruchomili w Rangerze serwomechanizm z chwytakiem, dzięki któremu nasz robot potrafi przenosić lekkie przedmioty. Na poniższym filmie możecie zaobserwować, jak Ranger zmienia się w .... śrubokrętowego wojownika
Miłego oglądania!
Realizacja i montaż wideo: Kacper Bojko, kl. VIIa
Przedstawiamy filmik prezentujący (bardzo) podstawowe możliwości Rangera. Uczniowie z klas VI-VIII sukcesywnie, podczas zajęć rozwijających, zgłębiają wiedzę o możliwościach programowania i robotyki. Stworzyli program, dzięki któremu Ranger-em można sterować za pomocą klawiatury komputera oraz jego oświetleniem. Niebawem zaprezentujemy kolejne możliwości naszego robota.
Realizacja i montaż wideo: Kacper Bojko, kl. VIIa
Oto nasze roboty: Photon i Ranger. Photon jest urządzeniem gotowym do użytku od momentu wyjęcia z opakowania, natomiast roboty z serii mBot, jak nasz Ranger, wymagają złożenia z dostarczonych elemetów. Oczywiście Ranger został złożony, uruchomiony i przetestowany przez naszych uczniów.
Do naszej szkoły zawitała robotyka! Zajęcia komputerowe oraz informatyka zostały wzbogacone o dodatkowe pomoce dydaktyczne, dzięki którym uczniowie mogą bardziej praktycznie wykorzystać wiedzę z zakresu programowania w szkole podstawowej, czyli roboty: Photon oraz mBot Ranger. Urządzenia można programować przy pomocy laptopa, tabletu lub smartfona.
Photon może być wykorzystywany do zajęć począwszy od "zerówki" kończąc na klasach szkoły średniej. Odpowiednio przygotowane scenariusze zajęć, z wykorzystaniem robota Photon, mozna wykorzystać na dowolnych zajęciach, nie tylko informatycznych.
Ranger to robot, z którym przygodę mogą rozpocząć uczniowie od czwartej klasy szkoły podstawowej wzwyż. Posiada bardzo duże możliwości oprogramowania oraz rozbudowy o dodatkowe elementy wyposażenia, np. czujniki, wyświetlacz, ramię chwytające, itp.